Otomotiv montaj tesislerinin üretim süreci boyunca proses kalitesini sürekli olarak izlemesi önemlidir. Body in White (BI W) tertibatındaki araçlar üzerinde delik, yuva, çiviler, kaynak hatları ve diğer özelliklerin ölçülmesi gerekir. Ayrıca, Kapı ve menteşe hatları için boşaltma ve boşluk, Trim ve Finish bölümünde derinlemesine doğrulamaya ihtiyaç duyar. Bu denetimler, araçların otomotiv üreticileri tarafından belirlenen sıkı toleranslar dahilinde yapılmasını sağlar.
Geçmişteki bu ölçümler öncelikle ya yatay kol CMM'leri tarafından ya da üretim hattında, denetlenecek özelliklerin her birini tek tek hedefleyen düzinelerce sensör kullanılarak gerçekleştirilmiştir.
CMM'ler son derece hassas mutlak ölçümler sağlasalar da pahalı bir metroloji laboratuarı gerektirirler ve sadece çevrimdışı olarak kullanılabilirler. Aracın hattan, fikstürden çıkarılması ve CMM'ye hizalanması ve daha sonra zaman alıcı ölçümler yapılması için çok fazla zaman gerekir. En iyi ihtimalle, CMM'de vardiya başına iki araç denetlenebilir. Bu, her gün tek bir otomotiv fabrikasında 1000'den fazla aracın inşa edilebileceğini düşünen çok küçük bir örnektir.
Geleneksel inline sistemlerde, araçlarda özelliklerin tek tek hedeflediği 100'ün üzerinde sabit sensör bulunabilir. Bu sabit sensörler, aracın koordinat sistemindeki özelliklerin “mutlak ölçümlerini” kurmayı ve korumayı talep ediyor. Sadece yerel referans çerçevesindeki özelliklerin varlığını / yokluğunu algılayabilirler, böylece araç üzerinde tam bir boyut kontrolü yapmak imkansız hale gelir.
Ayrıca, çoğu montaj hattı artık 'esnek', yani birden fazla araç tipi üretebilecekleri anlamına geliyor. Sabit sensörler farklı araçlar stilleri arasında kullanılamaz, her araç kendi özel sensör setini gerektirir.
İnternet sitemizde çerez kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi için Çerez Politikası’nı inceleyiniz. Devam etmeniz halinde çerez kullanımına izin verdiğinizi kabul edeceğiz.